Titols i resum a tot arreu
El proper dimarts 5 de juliol tindrà lloc la presentació del projecte Estudi i aplicacions de la web social a la gestió empresarial de les pimes de Sabadell, a càrrec de l’equip de recerca del Departament d'Empresa de la UAB. Introduirà l’acte la sra. Montserrat Peñarroya, Directora de l’Institut Internacional d’ Investigació de la Societat de la Informació i el Coneixement, amb la ponència titulada L'evolució d'Internet, de la web 1.0 a la 3.0. El paper de les xarxes socials. Organitza la Secció d'Economia i Ciències Socials.




RESUM DEL PROJECTE
La present recerca analitza el nivell d'adopció, utilitat i aplicació de l'anomenada Web Social en general i de les Xarxes Socials Virtuals en particular, sobre l'estratègia activitats empresarials de les PIMES de Sabadell en sentit més ampli i en concret per a un sector clau com és el comerç minorista, caracteritzat pel diferent grau d'aplicació i presència en aquests mitjans. L'ús d'aquest tipus d'eines 2.0 han facilitat l'aparició de nous mitjans de comunicació en línia i formats comercials especialitzats com ara establiments de distribució exclusiva online, comunitats virtuals afavorides per marques o símbols publicitaris, i clubs de venda online, que han provocat un increment de les opcions de comunicació i venda tant per a les PIMES, com per als consumidors. 
Per a això s'ha dut a terme una investigació complementaria que es fonamenta en l'anàlisi dels consumidors (prosumidors o consumidors actius a la Xarxa) i la seva interacció en aquest tipus de mitjans per tal de comprendre els paràmetres clau del seu comportament i les línies d'actuació per a l'aplicació de mesures des de l'empresa, així com una anàlisi dels comportaments d'ús i potencialitats d'aquestes eines web en la definició i generació de valor en els processos de màrqueting de les empreses del sector analitzat. Per tal d'assolir aquests objectius s'ha plantejat un enfocament integrat de metodologia quantitativa (fonamentada en enquestes, tant a consumidors com a PIMES de Sabadell) i de metodologia qualitativa (fonamentada en entrevistes personals en profunditat a empresaris de Sabadell).
Els conceptes examinats i les anàlisis realitzades tenen implicacions pràctiques per a les PIMES de Sabadell atès que els resultats d’aquest estudi els permetrà disposar d’una informació d’utilitat pràctica derivada de la transferència de coneixement i d’aplicacions que es poden dur a terme de cara a la revitalització e implementació de noves estratègies de màrqueting electrònic.


Projecte desenvolupat entre la Universitat Autònoma de Barcelona, Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Sabadell i Fundació Bosch i Cardellach. Amb el suport de l'Institut Ramon Muntaner.


Montserrat Peñarroya i Farell


 

Comparteix

Activitats previstes
No hi ha actes en perspectiva