Titols i resum a tot arreu

La secció d'Història i Arqueologia us convida a la presentació del projecte:

 

IGUEMUS: L'impacte de la Guerra Civil en la configuració dels museus a Catalunya. Traçabilitat, localització i destinació dels béns culturals salvats

 

A càrrec de Gemma Domènech Casadevall, investigadora principal del projecte i directora de l’ICRPC; i els investigadors i historiadors de l’Art Àngels Casanovas Romeu i Patxi Ocio Casamartina

 
Presentació del projecte IGUEMUS de l’Institut Català de Recerca en Patrimoni Cultural (ICRPC) i dels diferents estudis realitzats per part dels membres de la Fundació Bosch i Cardellach: Àngels Casanovas amb: la salvaguarda del patrimoni artístic del Bages per part de Josep Maria Roviralta, i la col·lecció arqueològica de Caterina Albert durant i després de la Guerra Civil; i Patxi Ocio amb: l’increment de la col·lecció del museu de Sabadell de resultes de la Guerra Civil, i els dipòsits de l’SDPAN al museu de Terrassa i al monestir de Sant Cugat. (veure més informació) (veure cartell)

Dia: dijous 30 d’octubre de 2025
Hora: 19h
Lloc: Fundació Bosch i Cardellach (c/ d’en Font, 1, Sabadell)
Preu: gratuït
Organitza: Secció d’Història i Arqueologia
Amb el suport de: Institut Català de Recerca en Patrimoni Cultural i del projecte IGUEMUS. El impacto de la guerra civil en la configuración de los museos en Catalunya. Trazabilidad, localización y destino de los bienes culturales (PID 2021-124518NB-I00). Aquesta activitat és part del projecte de R+D+i PID 2021-124518NB-I00 finançat/da per MICIU/AEI/10.13039/501100011033/ i per FEDRE, UE.

 

Comparteix

Activitats previstes